søndag den 12. april 2015

På besøg i drivhuset

Lidt forsinket, men hermed de lovede billeder af drivhuset, som nu er klar til at planterne flytter ind i maj og juni (først skal de jo liiiige forspires indenfor - tomaterne og vandmelon er heldigvis sat og står nu og luner i en vindueskarm). 

Reolen er ny, et fund fra Ikea - synes den passer rigtig fint ind, og det er skønt med lidt ordentligt opbevaringsplads derinde.


Ny er også vinplanten, der har fået plads i hjørnet, hvor jeg lige kunne hive et par sten op og grave sand væk. Det er en Himrod, som skulle give nogle søde kernefattige druer.


Og til slut et kig til den plantereol jeg købte sidste år - når først kapilærkasserne flytter ind i maj, kan det godt være den må rykke ud under udhænget, men nu ser jeg... Foran den står figentræet (omend det pt. mere er figenkvisten) og i den grønne plantebakke står georginer til forspiring - er dog ikke overbevist om at de dukker op, men nu får de chancen).



2 kommentarer:

  1. Det ser virkelig skønt ud i dit drivhus, jeg drømmer også om et drivhus med plads til siddeplads det er der desværre ikke i det jeg har nu. Med det vejr vi har haft i dag, må det være skønt med et lidt lunt sted at tage sig en pause.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan også kun anbefales med en lille krog til en stol derude - jeg fik i sin tid at vide, at et drivhus kan man ikke få for stort, hvortil jeg tænkte jaja - men nu kan jeg kun drømme om mere og mere plads :-)

      Slet