mandag den 21. juli 2014

Hvad byder højsæsonen på?

Lidt af hvert, mange har jeg vist før, men vil lige samle her hvad der sker i haven lige nu.


Min hortensia er kommet sig rigtig fint ovenpå at den kom ud for tidligt og frøs helt ned, men den blomstrer slet ikke i år. Øv. Jeg håber den finder kræfterne frem til næste år i stedet. Her i selskab med mynte og citronmelisse.

En anden hortensia er til gengæld mere villig og bærer store tunge blomsterhoveder.

Mine bellis, som ellers var visnet helt ned, pga. udtørring mens vi var på ferie, har fået nyt liv efter en nedklipning.

Nu går der ikke længe før sct hans urt springer ud - de er så smukke!

Mjødurt viser nu sine fjerlette blomster.

De er fine og lette.

Den yndige lyserøde røllike er også med endnu.

Det samme gælder indianerpileurten, selvom den vist så småt trænger til at blive klippet ned, så den kan skyde igen.

Hosta 'Big Daddy' i blomst.

Georginerne var virkelig et godt køb, de bliver bare ved og ved.

Og her kæmpestenbrækken, som ikke ved det er uden for sæson hvad angår blomstring, men det skal den da ikke høre et ondt ord for :-)

En pragtkærte.

Ærteblomsterne er ved at være lidt triste at se på, men enkelte blomster er stadig flotte.

Også her i pink.

Og en mere..

Geranier

Troede jeg skulle have fotograferet en fin rose på 'New Dawn', men jeg blev snydt og kun mødt af tabte kronblade og knopper.

Brudeslør, som er ved at komme sig igen - den måtte lade livet halvt til bordbuketter til vores bryllupsfest, men den tager revanche :-)

Ligesom kæmpestenbræk, ved klokkebusk heller ikke at den har blomstring i maj!

Mine kongelys klippede jeg ned efter første blomstring og nu er de klar til anden omgang, så fine.

Anis Isop

Lodden løvefod. Eller det burde det være, men jeg synes altså slet ikke det ligner? Jeg havde forventet en med det gullige løv og blomster, og så vidt jeg husker var det også hvad der var afbildet på indpakningen med knolden....

Hibiscus i drivhuset






Ingen kommentarer:

Send en kommentar